De D-Fuse zadelpen heeft een D-vormige composiet schacht die schokken en trillingen van de weg absorbeert. Met een flex die tot wel 12 mm kan zorgt dit voor een soepel en optimaal rijcomfort.

D-Fuse Technology
Controlled Compliance
D-Fuse-componenten werken samen als een systeem om schokken en trillingen te absorberen, waardoor de prestaties en het comfort op ruig (gravel) paden worden verbeterd.
1
2
D-Fuse-sturen zijn gemaakt met D-vormige buizen die vergelijkbaar zijn met het ontwerp van de D-Fuse-zadelpen.
3
Contact SLR D-Fuse sturen (aanwezig op sommige Defy-modellen) zijn 6% lichter dan Contact SLR sturen. Het Contact XR D-Fuse stuur (te zien op Revolt-modellen) is 5% lichter dan de Contact SL sturen.
4
10% meer neerwaartse compliance vergeleken met reguliere Contact sturen voor een soepelere rijkwaliteit.
5
Tot 30% meer “trekkende” (opwaartse) stijfheid vergeleken met het reguliere Contact stuur voor efficiëntie in bochten, bij een sprint of tijdens een klim.