Dit superlichte aluminium topmateriaal is hoofdzakelijk gemaakt van een 6011 aluminiumlegering en biedt de hoogste sterkte-gewichtsverhouding van alle Giant aluminium framesets. Geavanceerde manipulatie van de aluminiumstructuur en het butting-proces zorgen voor een 20 procent dunnere en lichtere buisvorm in vergelijking met ALUXX SL-framesets.

XTC SLR 29
Voluit aanvallen in de beklimming, flitsend accelereren op vlakke singletracks, maximaal snelheid meenemen als de trail op en neer golft. Deze lichtgewicht aluminium 29er combineert efficiëntie met een uitgebalanceerde controle: de ideale combinatie voor het leveren van XC-topprestaties!

Compare Models |
||
XTC SLR 29 1
View bike
|
XTC SLR 29 2
View bike
|
|
Wielset
|
Giant XCT 29 | Giant XCT 29 |
---|---|---|
Shifters
|
Shimano SLX | Shimano Deore |
Crankset
|
Shimano SLX, 32t | Praxis Cadet, 30t |
Voorvork
|
Giant Crest 34 RRL, 100mm, 15x110, remote lockout | Giant Crest 34 RRL, 100mm, 15x110, remote lockout |
Kleuren
|
Teal | Black |
ALUXX SLR
Optimale buisvormen
Bij ons FluidForm vormgevingsproces maken we gebruik van een vloeistof die onder hoge druk in de buizen wordt gespoten om de vorm van de aluminium frames te bepalen. Dit proces bespaart gewicht terwijl de framestijfheid wordt behouden om de rijkwaliteiten op XC-terrein te verbeteren.
Overdrive
Ons oorspronkelijke oversized stuurbuisontwerp heeft aan de onderzijde een 1 1/2” en aan de bovenzijde een 1 1/8” balhoofdlager plus een taps toelopende stuurbuis. Dat resulteert in een hogere stijfheid voor meer stuurprecisie op de trail.
Interne kabelgeleiding
Geïntegreerde frameopeningen en een bottom-bracketgeleider die zonder gereedschap te bereiken is, maken het monteren van kabels een stuk eenvoudiger. De interne kabelgeleiding bespaart gewicht en zorgt voor een fraaier uiterlijk.
Geschikt voor dropper post
Met een 30,9 mm zitbuisdiameter en een fraaie interne kabelgeleiding kan eenvoudig een seatdropper als upgrade worden gemonteerd.
MegaDrive
Een enorme rechthoekige onderbuis vormt de verbinding tussen het OverDrive 2 balhoofdgedeelte en het PowerCore bottom bracket. Deze nauwkeurig ontwikkelde buisvorm verhoogt zowel de stuurprecisie als de trapstijfheid van het frame.
PowerCore
Een enorme oversized constructie rond het bottom bracket en de liggende achtervorken met een volledig geïntegreerd 92 mm breed bottom bracket. De asymmetrische liggende achtervorken verhogen de stijfheid aan de aangedreven kant en de stabiliteit aan de niet-aangedreven kant.
Giant Tubeless System
Fabrieksmatige afmontage met tubeless ready velgen en banden. Met dit meest gebruiksvriendelijke en betrouwbare systeem hoef je slechts het meegeleverde dichtmiddel toe te voegen en je hebt direct meer efficiëntie, meer controle en een betere lekbescherming.
Boost Technologie
Bredere naven (110 mm voor/148 mm achter) zorgen voor stijvere wielen en dus meer controle. Bovendien heb je meer bandenvrijheid plus een betere kettinglijn voor optimale prestaties van de aandrijflijn.